Azokat a varázslatokat, amelyek a
szerencsétlenségek és a viszontagságok elkerülését szolgálják, a fehérmágia
egyik, sőt egyetlen formájának tartják.
Az a nézet azonban meglehetősen
leegyszerűsített szemlélet, mivel a valóságban éppen olyan sok forma eszköz
és cél különböztethető meg a védelmező varázslással kapcsolatban, mint
amelyen sokoldalú maga az energia-minőség, mely ezeknek a praktikáknak a
mozgatórugója. Így az ártatlan önbátorítástól a saját finomanyag-energiák
fokozásán és bevetésén át egészen a felsőbbrendű spirituális hatalmakkal
való kapcsolatfelvételig terjedhet a védekező gyakorlatok sora. Ennek
következtében gyakran megesik, hogy csak gondolunk a fehér-mágikus
eljárásokra, ezekben az esetekben azonban leginkább azt tapasztaljuk, hogy
nem következik be a mágikus erők tényleges aktivizálása.
Máskor viszont nem is tudatosan végzünk
olyan rituálékat, amely ősidőktől a fehér-mágikus energiákhoz kapcsolódnak.
Az efféle tevékenységet a fehér mágiához sorolják, pedig valójában nem
tudatosan rendelkeznek mágikus vagy fehér-mágikus hatással. Ilyen hatás csak
akkor jöhet létre, tudatosan és tevékenyen egy adott célra irányítjuk saját,
vagy transzcendens finomanyag-energiánkat.
Fontos leszögezni, hogy a fehér-mágikus
hatás nem korlátozódik csupán az elhárító, illetve védelmező varázslásra,
mert magasabb szinten a gyógyító varázslat is idetartozik. Természetesen a
védelmező és elhárító varázslatok éppen olyan változatos formát öltenek,
mint azok a negatív hatások, amelyek ellen használjuk őket, a kis,
mindennapos kényelmetlenségekről azokig a sorscsapásokig, amelyekről
érezzük, hogy méltánytalanul és érdemtelenül kell elszenvednünk őket.
A valóságban viszonylag ritka, hogy valaki
fekete-mágikus praktikáknak van kitéve, ennél sokkal gyakoribb az az eset,
amikor látszólag jó szándékkel érnek bennünket hátrányos energia-hatások.
Ennek a legmindennaposabb formája, amikor valaki kéretlenül nyilvánít
véleményt és ad tanácsot valamilyen problémánkkal kapcsolatban. Ilyenkor
gyakori, hogy nem igaz és segítő szándék vezeti az illetőt, hanem olyan
hátsó gondolat, hogy saját elképzelése szerint formáljon át bennünket és így
avatkozzon bele az életünkbe. Ahelyett, hogy valóban segítene, olyan érzést
kelt bennünk, hogy alkalmatlanok vagyunk sajátéletünk irányítására. Ezekben
az esetekben gyakran előfordul, hogy asztrológiai szempontból kedvezőtlen
előjelek önmagukat beteljesítő jóslatokká válnak.
Hasonló ehhez az, amikor "jóakarónk" segítő
szándékra hivatkozva mintegy a "lelki békénk kedvéért" imagináció
segítségével megpróbálja felvenni a kapcsolatot egy olyan hozzátartozónkkal,
akivel mi tudatosan szakítottunk. Az sem ritka, amikor kontár módra
végrehajtott ezoterikus mesterkedések áldozatává válunk. Gyakori eset erre,
hogy egyik barátunk például rajtunk akarja kipróbálni ezoterikus tudását, és
kéretlen aurakezelést, vagy ingával való "gyógyítást" hajt végre rajtunk,
miközben egészségi, lelki spirituális diagnózisokkal áraszt el bennünket.
Az sem kevésbé gyakori, amikor az ilyen "jó
szándékú" barátok vagy ismerősök megpróbálkoznak betegségeink
meggyógyításával függetlenül tőle, hogy mi ezt, akarjuk-e avagy sem. Az
ilyen esetekben látszólag fehér-mágikus gyógyító tevékenységet gyakorolnak a
javunkra, de valójában csak önös és hiú energiák vezérlik őket. Teljesen
bizonyos, hogy ilyen esetekben mindig megjelenik valami fekete-mágikus vonás
is.
Teljesen mindegy, hogy aki a gyakorlatot
végrehajtja, eredetileg nemes és tiszta szándékkel fogott hozzá. A
fekete-mágikus vonás ezekben az esetekben azt jelenti, hogy a szándéktól
függetlenül megsértették az integritásunkat, és a saját akaratunk ellenére
vontak bele bennünket a dologba (tisztára, mint a nemi erőszak, csak ez
mentális). A fekete-mágikus praktikák köre azonban ennél sokkal szélesebb.
Sok esetben egyértelműen fekete-mágikus a hatás, annak ellenére, hogy az,
aki kiváltotta esetleg nem volt tudatában annak, hogy cselekedete ennyire
negatív jellegű. Az irigységnek és a rossz szándéknak számtalan
megnyilvánulási formája van, amelyet mások gonosz pillantások, ártó
gondolatminták formájában irányítanak ellenünk.
A nem tudatosság nem változtat azon, hogy
rossz szándékú erőket hoznak mozgásba. A konkrét fekete-mágusi támadásoknál
sokkal gyakoribb, hogy egyfajta lelki szennyeződést élünk át, melyet
embertársaink, közvetlen környezetünkből irányítanak ránk irigység,
rosszindulat formájában. Ezeket amulettel, a forrás legalább hetekig
kerülésével védhetjük ki, és _nem azzal, hogy nem törődünk vele.
A védelmező mágia arra is alkalmas, hogy
otthonunkat, családunkat megvédelmezze a negatív befolyásoktól. Megelőző,
pozitív légkört lehet kialakítani otthonunk, javaink, szeretteink köré, a
védelmező varázslatok segítségével, így az esetleges negatív hatásokat a
védelem elhárítja. A mágikus hatás ebben az esetben úgy működik, hogy az
ártó erőket máshová irányítja, ez érvényesül az úgynevezett "Szent Flórián"
védelem esetén is. Mivel a tűzeseteket nem lehet egészen kiküszöbölni, az
emberek ettől a szellemtől kérik orrhonuk védelmét.
Németországban sok régi ház homlokzatán még
ma is látható a felirat: "Szent Flórián, kíméld meg a házamat, gyújtsál fel
másikat". Ennél jóval hatásosabban tudjuk megvédeni a tulajdonunkat, ha
közvetítő erőkhöz fordulunk. Ezt a lépést azonban mindenkinek alaposan meg
kell fontolnia, mivel ilyenkor fennáll a veszélye annak, hogy az erő,
amelyet felébresztünk túlságosan, önállósul, és a saját céljait követve
egyszer csak a mi lelki energiánkat kezdi fogyasztani!
Ebben az összefüggésben azonban azok a
közvetítők veszélytelenek, miket vallásosság, vagy vallásos tisztelet övez.
Ezek a közvetítők többnyire pozitív energiákat megtestesítő szentek. Jól
példázza alkalmasságukat a segítségül hívható szentek igen nagy száma, és
persze a nekik tulajdonított jócselekedetek is. Létezik egy sor olyan
hétköznapi szokás is, melyek jelentősége az idők során megfakult, hisz ki
gondol már arra, hogy a karácsonykor feldíszített fenyőfa, a húsvéti
asztalra kis tálkára tett festett tojás vagy akár az autók visszapillantó
tükréről lecsöngő Kristóf-medál mágikus erővel rendelkezik? Azokban az
esetekben, amikor a közvetítő erőt saját magunk határozzuk meg, képzeljük,
el vagy idézzük meg, összetett mágikus eseménysor jön létre. Ezek az
eljárások azonban veszélyeket is rejtenek magukban. Ahhoz, hogy az eljárás
során okozott károkat el tudjuk kerülni, mindenképpen rendelkeznünk kell
annyi önismerettel, amely lehetővé teszi, hogy kapcsolatba kerüljünk saját
magasabb rendű valónkkal.
Minden esetben tisztában kell lennünk, hogy
valójában csak a saját, magasabb rendű énünk megszemélyesített,
fehér-mágikus forrásából merítünk, azzal vesszük fel a kapcsolatot. Az így
elért védelmező hatás azonban annyira meggyőzű és működőképes, hogy bátran
ráhagyatkozhatunk. Ilyen esetekben van még másik két mágikus tényező,
amelyet alkalmazhatunk: az előrelátás, és az ellenvarázslat. A második, a
támadónak okoz nagyobb kárt, mint amekkora hasznot az illető remélt, míg az
előző önmagában is felvértezi a veszélyekkel szemben. Amikor kapcsolatba
lépünk közvetítő erőkkel, minden esetben vigyázni kell arra, hogy személyes
függetlenségünket semmiképpen ne tegyük kockára!
Nagyon alaposan át kell gondolni, hogy egy
adott esetben tényleg szükség van-e ilyen hatalmas erők bevonására
(magyarul: nem ágyúval lövöldözünk-e verebekre) Az a tapasztalat, hogy sok
esetben, teljes mértékben elegendő valamelyik mágikus szimbólum használata,
és ez esetben már csupán közvetett kapcsolatba kerülünk a magasabb közvetítő
erőkkel.
Gondoljuk át: ha saját mágikus
potenciálunkat túl csekélynek ítéljük meg kitűzött célunk eléréséhez, akkor
igen valószínű, hogy nem vagyunk elég erősek az általunk megidézett hatalmas
erők kordában tartásához sem. Egyébként is általában különféle értéktárgyak
védelmezésére túlnyomó részben szimbólumokat, talizmánokat, amuletteket
használunk, mivel ilyenkor többnyire egy konkrétan nem körvonalazott
veszélyről van szó, amelyet meg akarunk előzni. Ha az ilyen mágikus
eljárások hatását mégis meg akarjuk erősíteni, és a meghatározatlanról egy
konkrét dologra akarjuk az erőket irányítani, hangsúlyozottan szükségünk
lesz az előrelátásra. Legtöbbünkben az előrelátás tulajdonsága csak
szunnyadozik.
Lehetőségünk van azonban ezt mágikus
eszközökkel annyira felerősíteni, hogy jó előre képesek legyünk a
figyelmeztető jelek észlelésére. - bár elsősorban kétségtelenül saját
köreinkben. Erre a célra több eszköz is rendelkezésünkre áll, mint pl. a
tarot kártya, az inga, az irányított álmok. Ráadásul a fenti eszközök
különösebb bonyodalom nélkül adnak felvilágosítást a negatív erőkről és azok
eredetéről. A későbbi gyakorlatunk során az válik majd világossá számunkra,
hogy alapjában véve erőtlen vagy meggyengült állapotunkra vezethető vissza
minden ránk irányuló sötét támadás. Ilyenkor szinte kihívjuk magunk ellen
ezeket az erőket, ezért minden felmerülő esetben ajánlott a fizikai test és
a lakóhely mágikus megtisztítása. Ez a rituálé akár füstölés, akár lemosás
formájában megy végbe - amellett, hogy kiváló lehetőséget nyújt magunk és
környezetünk megvédésére, lehetőséget ad saját mágikus potenciálunk
intuitíve történő közvetlen leellenőrzésére is. Energiatestünk
megtisztításával "lelki szerveink", vagy funkcióink érzékenysége is
nagymértékben fokozható.
A két mágia - a fehér és a fekete - között a
körbevonalazott határvonalat az ellenvarázslás jelenti, mely a tradicionális
felfogás szerint nem is tartozik tulajdonképpen a védelmező eljárások közé.
Ennek során ugyanis a mágikus erőt célzottan és koncentráltan egy másik
személy felé irányítódik, amely meglehetősen ellentétes a fehér-mágikus
felfogással. Ebből fakadóan ez az eljárás csak akkor fogadható el, ha
szükséghelyzet lép fel, mely során egy, a közvetlenül életünkre törő
támadást kell elhárítanunk. Amikor tehát valaki csupán azért hoz létre egy
ellenvarázslást, mert egy adott személy nincs a kedvére, az mindenképpen
fekete mágikus eszközt használ, ezért számolnia kell a lelki üdvét
veszélyeztető minden negatív következménnyel!
Sajnos, néha túl nagy a kísértés rá, hogy
tudásunkat és hatalmunkat használjuk - mindenekelőtt a szerelmi mágia
területén lépik át ezt a határt, nem ritkán különösebb értelem vagy indok
nélkül, teljesen öncélúan - és bizony nem mindenki tud ennek ellenállni.
Szerelmi varázslat ellen nem kell - és nem is szabad - rögtön ilyen komoly
eszközökhöz fordulni, leggyakrabban elég hölgy esetén egy hegyikristályból
készült nyaklánc, vagy férfi esetében egy íróasztalon elhelyezett éles
ónixlap. Ez képes megvédelmezni, egyben a támadó felé hidegséget,
elutasítást sugároznak. Ezek a tárgyak a személy felé sugárzó mágikus erőt
úgy nyelik el, mint valami hatalmas örvény.
Egy másik alternatív módszer a támadó, sötét
és gonosz jellegű mágikus molesztálás elhárítására: néhány gyertyába véssük
bele az illető nevét, majd éjszaka a fényképünk előtt égessük el őket. Egy
másik rituáléval, pedig úgy lehet "megfejelni" a dolgot, ha az elhelyezett
és a szertartáson szerepelt kép erejét a támadó álmai felé irányítjuk.
További fehér-mágikus feladat a démonok
elhárítása. Ezt is sokszor gyakoroljuk, de előfordul, hogy közben nem
vagyunk minden esetben tisztába fontos dolgok jelentőségével. Pl. nem
egészen köztudott, hogy főleg a téli időszakban - szilveszter, karnevál,
farsang idején - végzünk olyan rituálékat, amelyek a démonok elhárítását
szolgálják, és a halottkultuszban is létezik jó néhány ilyen jellegű
rituálé, melyek elhárító, megnyugvást hozó hatása elsősorban a füstölők
használatával, a fénygyújtással és kisebb áldozatok meghozatalával segíthető
elő.
A szerencsevarázslás: ez egy olyan bipoláris
mágikus eljárás, amely nem tartozik szorosan a védelmi eljárások közé - és
így bizonyos fokig talán valahol nem is igazi fehér mágia - de mivel
többnyire megelőző céllal használjuk, így védő energiák kötődnek hozzá.
Azonban! Közismert a felfogás, mely szerint a mágikus és spirituális erőket
semmiféleképpen nem szabad a személyes nyereség érdekébe állítani, mert a
megidézett erők lehívójuk ellen fordulhatnak. Vannak azonban egy olyan
felfogás is, ami ezt az állítást túl általánosítónak tartja, és az eljárás
veszélyét inkább abban látja, hogy mi, emberek általában túl telhetetlenek
vagyunk, ezáltal könnyen válhatunk olyan erők rabszolgáivá, melyeket saját
magunk hívunk életre! Nem ritkán akár a lelki üdvünket is képesek vagyunk
eladni, következésképp csak a nagyon erős személyiségeknek szabad a
szerencsevarázslásnak azokat a formáit alkalmazni, amelyek során
szimbólumok, és jelek útján kerül kapcsolatba a mágikus szférákkal. Tehát a
szerencsevarázslás során a legfontosabb szempont az, hogy legyünk képesek
mértéket tartani, és ne légvárakat építsünk, hanem saját sorsvonalunkat
kövessük! Ebben az egyetlen esetben hat ki életünkre a szerencsevarázslás
pozitív és kiegyenlítő módon! Mindez egyben egyértelműen jelzi, hogy az
alkalmazott mágia ellenére is csak abban lehet részünk, amibe az nekünk
személyesen is megadathat, és a tapasztalat azt mutatja, hogy ez a lehető
legritkább esetben nyilvánul meg anyagi javakban. Végül, pedig meg kell
említeni a védelmező varázslás egy különösen kényes részét: a gyógyító, vagy
egészségvarázslást.
A legkritikusabb része ez a fehér mágiának,
mert gyógyítás helyett a legrosszabb esetben halálos következményekkel is
járhat. Ugyanakkor tény, hogy a gyógyító mágikus kísérletek egy része
hihetetlenül hatásos, elsősorban akkor, ha páciensünk pszichoszomatikus
erejének a növelését célozza a beavatkozás.
A gyógyító varázslásról egyébként tudható,
hogy a mai modern homeopatikus eljárások révén a gyógyszerészetben és az
orvosi praxisban is széles körben terjed. Az egészségvarázslás a betegség
megelőzését szolgálja, és az elhárító varázslással áll kapcsolatban. Az
kapcsolódó eljárások a hatásosságát meglepően nagyszámú esettel
bizonyították. Ilyenek: kultikus tánc egy harmatos mezőn, a test fiatal
csalánággal való ütögetés, a kora tavaszi tisztító fürdés forrásvízben.
Ezzel szemben más védelmi mágikus praktikák (védelmező jelek, mondatok)
elsősorban a pszichoszomatikus erőinket mozgósítják. Meglehetősen kényes
jellege miatt a gyógyító varázslást, ha meg is említik a fehér-mágikus
eljárások felsorolásakor, csak mellékesen fűzik hozzá. A későbbiekben a
fehér mágia a gyakorlatban történő alkalmazási módjairól adunk áttekintést a
látogatóinknak.
Ismételten fel kívánjuk hívni a figyelmet
arra, hogy minden esetben a mágus szellemi érettsége és beállítottsága a
döntő abban, hogy az általa meghívott mágikus erők valóban tisztán és a
fehér oldal mentalitása szerint működnek-e. Emiatt mindenki saját magára és
lelkiismeretére van utalva annak mérlegelésében, hogy az általa kiválasztott
mágikus procedúra megfelel-e a célnak, amelyet kitűzött maga elé.
Egyébként megeshet, hogy nem képes kordában
tartani az általa megidézett erőket, és ez mindig lebegjen figyelmeztető
intésként a szeme előtt.